اطلاعات درمورد رشته ی it

about it

در بیشتر کشورها این دانش در دانشگاه‌ها با عنوان رشته «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر اساس تصمیم سازمان آموزش عالی کشور عنوان «مهندسی فناوری اطلاعات» برای این رشته بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود همچنین رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] همچنین رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان رشته «مدیریت فناوری اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

لامپ های LED


لامپ های LED :

پیشرفت تکنولوژی در تمامی زمینه ها امریست که امروزه به وضوح شاهد آن هستیم چه بسا در بعضی از زمینه ها سرعت آن از انسان ها پیشی گرفته است . این پیشرفت در زمینه روشنایی و انرژی هم قابل لمس بوده و امروزه شاهد آن هستیم که با ورود لامپ های کم مصرف LED دیگر کمتر کسی سراغ لامپ های رشته ای و پر مصرف می رود .




 

البته شایان ذکر است که این انقلاب در حوزه روشنایی و انرژی مانند سایر تحولات تکنولوژی ابتدا زیاد مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفت و آن هم به دلیل رنگ این نوع لامپ ها بود که سفید متمایل به آبی بود . اما با گذشت زمان و تکامل پیدا کردن این نسل از لامپ ها و ساخت لامپ LED با نور گرم و یا زرد , تمایل به خرید عموم مردم به این نسل از روشنایی ها بیشتر گردید .

مسلما اختلاف قیمت این نسل از چراغ های روشنایی به مراتب بالاتر از نسل های قبل از خود بوده است اما مصرف کمتر لامپ ال ای دی و عمر بیشتر این نسل توانسته است اختلاف قیمتی را پوشش دهد و در بعضی از موارد به صرفه تر از نسل های قدیمی نیز باشد .


این نوع پنل ها که غالبا در رشته های باریک با روکش پلاستیکی عرضه می گردد معمولا در فضاهایی که جنبه تزییناتی دارد نیز استفاده می گردد به طور مثال دور قابهای آینه های سرویس بهداشتی یا نور مخفی هایی که در داخل ساختمان ها بکار برده می شود .

  • ۹۵/۰۴/۲۷
  • tara rahimi

لامپ LED

لامپ ال ای دی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی