اطلاعات درمورد رشته ی it

about it

در بیشتر کشورها این دانش در دانشگاه‌ها با عنوان رشته «فناوری اطلاعات» (Information Technology) شناخته می‌شود، در حالیکه در ایران بر اساس تصمیم سازمان آموزش عالی کشور عنوان «مهندسی فناوری اطلاعات» برای این رشته بکار برده می‌شود و رشته‌ای نیز تحت عنوان مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً در دانشگاههای ایران تدریس می‌شود همچنین رشته‌ای با عنوان فقط «فناوری اطلاعات» وجود ندارد.[نیازمند منبع] همچنین رشتهٔ میان‌رشته‌ای دیگری با عنوان رشته «مدیریت فناوری اطلاعات» در دانشگاه‌های ایران و دیگر کشورها وجود دارد که از ترکیب دو رشته "مدیریت" و «فناوری اطلاعات» به وجود آمده‌است.

بایگانی
  • ۰
  • ۰


قوانین کالیفرنیا برای پشتیبانی از کیفیت لامپ های صنعتی (SSL)

کمیسیون انرژی کالیفرنیا (CEC)

20تا قانون گذاشته برای مصرف کننده های چراغ های LED  که تاثیرات مهمی در پیشرفت چراغ های LED داشته است که یکی از این تاثیرات کیفیت رنگ عالی است. این رویکرد جدید برای روشنی های چراغ های صنعتی (SSL) بر این فرض قرار گرفت که در تکنولوژی لامپ های LED نسل بعد می تواند به یک ترکیب بهینه از بهره وری نوری، شاخص کیفیت نور، و طول عمر دستیابد.

در نتیجه کیفیت لامپ های LED در بلند مدت باعث میشود مشتریان مسکونی لامپهای رشته ییشان را با لامپ های LED عوض کنند به خاطر اینکه کیفیت رنگ لامپ های LED بسیار عالی است و مشتریان میتوانند از آن لذت ببرند.


 

آیا به مقالات و اطلاعیه ها در مقررات لامپ های صنعتی (SSL) علاقه مندید؟

در میان بسیاری از جنبه های سیاست CEC ، لامپ های LED یک شاخص کیفیت رنگ (CRI) بالای 90 را برای روشنایی کارخانه ها در نظر میگیرد.

در واقع برخی از شرکت کنندگان در روند نظارتی به CEC اعلام کردند که نباید فقط کیفیت محصول را مورد نظر قرار داد ، این واقعیت، رقابت بین تامین کنندگان، دسترسی مصرف کنندگان و محصولات با ترکیب بهینه از کیفیت، ذخیره انرژی و توان مالی میزان علاقمندی مصرف کننده را تایین می کند. اما این مکانیسم فقط برای عوامل کیفیت که به راحتی برای مشتری در زمان خرید مشهود است اثر دارد. در مقابل برای عواملی مانند کیفیت رنگ نور برای مشتری آشکار نیست.

به همان اندازه که قوانین سخت گیرانه می تواند اثر تشویقی داشته باشد در افزایش بهره وری لامپ ال ای دی  میتواند کیفیت رنگ نور را کاهش بدهد. این مسائل که قوانین مصرف کننده گرا هستند از بهترین ترکیب فاکتورهای کیفیت در بازاری که دارای تحول سریع است پشتیبانی میکند. فقدان قوانین و مقررات می تواند لامپ LED تولید کنندگان را به مسابقه رو به پایین از نظر کیفیت تشویق کند.

یک رابط مهم بین بهره وری لامپ و ثبات رنگ وجود دارد . مخالفان مقررات CEC معتقدند که این ثبات رنگ زیاد در لامپ ها مصرف انرژی را افزایش می دهد. این خصوصیات منفی بخشی از یک سوتفاهم متداول است. بسیاری اشتباه فکر میکنند زیرا چشم انسان نمی تواند بهره نوری را تشخیص بدهد. ارزیابی کلی نور به ما می گوید که ما احتیاج داریم  درباره ی همه خصوصیات نوربدانیم. در واقع نمودارهای پیچیده ی رنگ برای درک تفکیک رنگ های موردنیاز به ارزیابی احتیاج دارند. مردم به شدت نور حساسیت کمی دارند، اما به تغییرات کیفیت رنگ حساسیت بیشتری دارند.

درست است که لامپ میتواند برای مقدار بیشتر لومن، کیفیت رنگ را قربانی کند. اما این یک کم نور بیشتر که به ازای کاهش کیفیت نور بدست می آید در نتیجه مشتری به سادگی متوجه می شود که این نور بهتراست. یک ترکیب هوشمندانه برای معیارهای کیفیت در بهینه کردن طراحی لامپ ضروری است.

به عبارت ساده، لامپ با کیفیت رنگ بالا مقدار برق بیشتری مصرق میکند تا یک لامپ با کیفیت رنگ پایین. در نتیجه بهتر است که کیفیت رنگ را بدون کاهش محسوس شدت روشنایی با همان مقدار انرژی بدست بیاوریم

 

  • ۹۵/۰۴/۲۷
  • tara rahimi

لامپ LED

لامپ ال ای دی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی